As technology becomes deeply integrated into every aspect of our lives, we’ve begun to expect more emotionally intelligent interactions. But smartphones don’t know if we’re having a bad day, and cars couldn’t care less about compassion. Technology is developing more IQ, but it still lacks EQ.
Imagine that you're walking down a busy street in a large city when you suddenly see the face of a family member. Even if you were not expecting to see this person, and even if there are dozens, or even hundreds, of people in your visual field, you will immediately recognize him or her as your relative. You'll also have an accompanying emotional response, be it love, hate, fear, or otherwise.
This book contains the pre-printed papers and posters which were then presented at the Gels in Conservation conference, London 16 - 18 October 2017, plus an Appendix by Richard Wolbers 'Terminology and Properties of Selected Gels'.
The texts in this volume represent the current theory, research and practice on the use of gel materials for treatment processes in the conservation of objects of art and surfaces in the built environment. The range of gels featured includes those drawn from the biological, cosmetic and food industries, as well as emerging products created specifically for conservation purposes.
The papers collected in this volume are the fruits of the Desalination project - a European research project which involved representatives of the private sector, universities, industry, research centres and public authorities. This project examined the use of poultices to treat salt damage problems in porous objects (a widespread standard practice for at least three decades in cultural heritage conservation). However, as with many conservation interventions, while the poultice materials are (in large part) removable, the effects of this treatment are non-reversible.
This manual is a comprehensive illustrated overview of the minerals and textures seen in polarized light microscopy of cultural artefacts. It focuses on the specific applications of thin-section petrography to the study of cultural materials made of stone (as found in architecture, sculpture, tools etc.) and ceramic objects (earthenware, stoneware, porcelain, brick and tile, etc.). The reader can learn the techniques used to identify and characterize such materials; to differentiate between them; to monitor the extent of their deterioration; to determine where they may have originated; and to interpret their fabrication, decoration, and history of use. The author has selected the most representative cultural materials for which thin-section petrography has been used as a major research tool and conducted a thorough survey of the literature indicating landmark publications from the past and more recent scholarship.
A conductor is one of classical music’s most recognizable figures. Many people who have never actually been to an orchestral concert have an image of what one looks like. But rarely does such a well-known profession attract so many questions: ‘Surely orchestras can play perfectly well without you? Do you really make any difference to the performance?’
A complete guide to fantastic special effects glazes for studio potters.
From drippy and crackle to ash and lichen
glazes, experienced ceramicist Linda Bloomfield guides you through the
world of special effect glazes. Beautifully illustrated with pieces from
both emerging and established potters that showcase stunning copper
oxide-blues, metallic bronzes and manganese-pink crystal glazes, Special
Effect Glazes is packed full of recipes to try out: from functional
oilspot glazes using iron oxide, to explosive lava glazes.
A könyv a világhírű nonfiguratív kör, az 1930-as évek elején működő Abstraction-Création csoportosulás kapcsán felmerülő új kutatási eredményeket taglalja, világhírű művészettörténészek írásait közli, miközben a kiállítás teljes képanyagát tartalmazza.
A kiadványban elsőként a kurátor, Mészáros Flóra témát megújító, nemzetközi tanulmánya olvasható a kör áttekintésével. Ezt követi Passuth Krisztina, a budapesti ELTE professzor emeritusa írása az Abstraction-Création folyóiratáról és előtörténetéről, majd Alexander Klee, művészettörténész, a bécsi Belvedere kurátorának kortörténeti-politikai összegzése. Kifejezetten az angol kapcsolatokba nyújt betekintést Sarah Wilsonnak, a londoni Courtaulds of Institute of art professzorának esszéje. A katalógusban ezen kívül a közép-európai alkotók is kifejezett hangsúlyt kapnak, a Sorbonne professzorának Markéta Theinhardtnak a tanulmánya tárgyalja a cseh művészeket, míg Mészáros Flóra a magyar származású művészek tevékenységéről külön írt. A közel 200 oldalas kiadvány emellett a kiállítás valamennyi szekciójának teljes műalkotás-együttesét reprodukálja, köztük a párizsi Centre Georges Pompidou, a párizsi Galerie Le Minotaure vagy a bécsi Belvedere műveit is.
A Magyar Kárpitművészek Egyesületének huszonöt éve
A Magyar Kárpitművészek Egyesülete közel nyolcvan tagot számláló, nonprofit közhasznú egyesület. 1996-ban történt megalakulása óta összefogja és képviseli azokat a Magyarországon és határainkon túl élő magyar kárpitművészeket, akik a középkori tradíciójú francia kárpitszövési technika, és a több mint száz évet felölelő, neves műhelyeket jegyző, mindenekelőtt Ferenczy Noémi kimagasló munkásságával fémjelezhető magyar kárpittörténet hagyományainak kortárs szellemiségű folytatói és megújítói...
Az elmúlt évtizedekben számos alkalommal rendeztek kisebb-nagyobb válogatásokat Konok Tamás életművéből, és ahogy a korábbiak, ez a kiállítás sem vállalkozhatott a több mint négyezer darabot számláló, hét évtizedet átölelő oeuvre teljes áttekintésére, csupán felvillantja az egyes korszakokat, a jellemző műtípusokat, témaköröket. A tárlat anyagát a művész műterméből, az ő közreműködésével válogattuk, erős hangsúllyal a legfrissebb, a 2000-es és 2010-es években készült munkákra, melyek formai változatosságukkal, markáns színvilágukkal a művész kiapadhatatlannak tűnő életkedvét és alkotóerejét bizonyították. A kiállítás nagyobbik felét ezek a nagyméretű, összegző szándékú, ugyanakkor új utakat kereső képek teszik ki...
A Gerhard Richter. Valós látszat című tárlat a negyedik kiállítás a Szépművészeti Múzeumnak a németországi képzőművészet 1945 utáni tendenciáira fókuszáló sorozatában. A Szépművészeti Múzeum 2012-ben Günther Uecker Képpé formált anyag című tárlatával indította el a sorozatot, amelyet 2014-ben Jörg Immendorff Éljen a festészet! című kiállítása követett. A sorozat harmadik része Georg Baselitz. Újrajátszott múlt címmel volt látható 2017-ben. A bemutatókkal a második világháború utáni Németország képzőművészeti jelenségeit és egy-egy meghatározó irányzat legemblematikusabb, mára világhírűvé vált alakját ismertetjük meg a magyar közönséggel.
Gerhard Richter művészete több szempontból is érdekes a magyarok számára: összeköt bennünket a bonyolult és fordulatokban bővelkedő közös múlt és Közép-Európa, ahol az eredetileg keletnémet alkotó élete első mintegy harminc évét töltötte. Richter 1932-ben Drezdában született, Kelet-Németországot 1961-ben hagyta el, s jelenleg Kölnben él. A mostani budapesti kiállítására külön rajzsorozatot is készített, amelyet most először láthat a közönség...
A valódi szellemi élet az 1956-os forradalmat követő évtizedekben bensőnkben zajlott és a perifériákon. Padlásszobákban, poloskás legénylakásokban, műterem-kiállításokon, klubokban. Ha búvópatakszerűen is, de volt, és komoly értékek teremtődtek. A SORSferdítő IDŐK visszaemlékezéseiben jórészt ezt az időszakot idézem fel, valamint fényművészetem indulását, s azt a nemzetközi érdeklődést, amelynek legfontosabb következménye a világ első mediális kutatóintézetébe, Cambridge-be, a Massachusetts Institute of Technologyn működő Center for Advanced Visual Centerbe való meghívásom, tagságom. Ehhez az experimentális munkához kapcsolódnak a nagyszabású „technikai művészetekre” épülő kiállításokra való meghívásaim a Frankfurt am Main-i Licht-Blickétől a koppenhágai Lux Europae-ig. A hazai művészeti irodalom ezekről a meghatározó jelentőségű kiállításokról keveset tud, noha a fényművészet már-már magyar unikum, és a nemzetközi fényművészet legjelentősebb tárlataihoz tartoznak.