Munkásságáért számos alkalommal részesült szakmai elismerésben: a hosszú sorból a Munkácsy-díj (1979) és a Bajor Állami díj (1985) mellett a két alkalommal kapott bronzdíjat (2002, Japán; 2004, Taiwan) emeljük ki. Szép helyezéseket ért el a pécsi Országos Kerámia Biennálén is: 1975-ben III., 1982-ben II., 2000-ben I. díjat szerzett, és a szakmai zsűri 2013-ban szintén az ő teljesítményét értékelte a legjobbnak az Első Országos Kerámia Quadriennalén Pécsett. Ez utóbbi elismerés miatt a rendezvény szervezői (immár hagyományosan) mintegy különdíjként kamarakiállítással és katalógussal ismerik el az első helyezett teljesítményét.
„A benne élő értékek valóságát veti össze és ütközteti a mindennapok valóságával” – írja Sárkány József művészettörténész, a tárlat kurátora Geszler Máriáról a kiállítás különösen szép kivitelű, számos fotóillusztrációt, s az alkotó visszaemlékezéseit, ars poeticáját tartalmazó katalógusában. A gondolat így folytatódik: „Alkotásai a kerámiaszobrászat nemzetközileg elismert új értékei. Expresszív, egyéni mitológiát teremtő munkássága egyrészt szervesen kapcsolódik a műfaj progresszív törekvéseihez, eleven kapcsolatot teremt más művészeti ágakkal, másrészt sajátos szintézisét adja az európai és a távol-keleti kultúrkörnek”.